Det er populært at være upopulær på TV

januar 7, 2013 by Zabasmuz

Hvis du spørg i din omgangskreds så er der ingen der ser TV programmet med Linse og Gustav. Men på trods af at ”ingen” ser TV programmer med nogle af disse 2 reality ”stjerne” har TV3 masser af Tv-seer der følger med i Linse og Gustav´s verden uge efter uge. Faktisk hele 140.000 kigger med uge efter uge.

Mange mennesker er blevet afhængige af at se fordummende TV. Måske fordi at det er så fjernt fra en egen verden at man ikke begriber hvordan folk kan leve som de gør.  Eller måske fordi at selv om det 99% af tiden er så dumt det der sker at man ikke tror på det. Så er det udtryk for et form for oprør mod den almindelige tilværelses som de fleste mennesker lever med et 8 – 4 job og meget faste rammer. Netop derfor vil så mange mennesker der se hvad der sker i Linse eller Gustav´s verden uge efter uge. ikke desto mindre har selv samme Tv-seer kåret Gustav og Linse på udebane til at være årets dårligste TV program 2012 – Efterfølgende på listen over dårligste TV programmer kommer: Tæsk en kendt, Divaer i junglen, 6 på date, Olivers kamp, og sidst men ikke mindst Skriftestolen. I alt havde 4.637 mennesker deltaget i afstemningen som TV2 stod bag.

Hvad vil du gerne se i TV?

Dette svar er mange mange penge værd. For lige nøjagtigt dette spørgsmål er der mange tv-stationer der sidder og er ved at få grå hår i hovedet over. Hvad vil folk se? Er det intet sigende fordummende TV der er let at se for alle? Eller skal det være krimi-serier eller måske dokumentar serier? Konkurrencen om tv-seerne har aldrig været større. Folk har fået mange flere valg muligheder end de før har haft. Nu kan man se det man gerne vil når man vil via internettet. Samt at flere store udenlandske tv-stationer er begyndt at rykke ind på det danske tv marked. Det er store firmaer som amerikanske Netflix og HBO Nordic der nu vil have deres bid af kagen på det danske tv marked. De tilbyder begge store populære tv-serier og film uden reklamer for et lille beløb på ca. 79 kr. om måneden. Hvis de danske tv stationer ikke tager denne konkurrence seriøst kommer de til at stå bagerst i køen i kampen om de danske tv-seer.

Hvad vil de danske tv-stationer gøre for at holde på tv-seerne?

Det skal blive spændende og se hvad TV2 vælger at bruge deres lille bruger undersøgelse til og om de andre danske tv-stationer kan følge med i kampen. Jeg tør slet ikke og tænkte på hvad de forskellige tv-stationer kan finde på at lave af TV-shows for at holde på tv-seerne. Men ting er sikkert det kan næsten kun blive tv-seernes fordel da de jo bare kan vælge at zappe videre eller tjekke deres online TV Guide for at se om der evt. skulle komme andre og mere  spændene tv-programmer de skulle have lyst til at fordrive tiden med.


Ingen kommentarer »

No comments yet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *