Hvordan bliver ens hjemmeside synlig på Google?

maj 7, 2015 by HenrietteNielsen

Hvis man som hjemmesideindehaver ikke føler at ens hjemmesider generer den ekstra forretning, som man havde troet så kunne det sagtens skyldes ens placering på Google og diverse andre søgemaskiner. Hvis det ikke er gået op for dig endnu, så er søgemaskineoptimering eller SEO områder, som en seriøs hjemmesideindehaver ikke kan ignorere. Nu til dags er søgemaskinernes magt så altoverskyggende at man bliver nødt til at affinde sig med at det er denne måde, som man opnår flere besøgende til sin hjemmeside. Gigantiske hjemmesider, som for eksempel Facebook, Wikipedia eller YouTube, er selvfølgelig langt fra ligeså afhængige af søgemaskinerne, som mindre hjemmesider. Besøgende på for eksempel Facebook indtaster bare hjemmesidens URL i søgefeltet og så er de direkte inde på hjemmesiden. Men trenden i de senere år er gået mere hen i mod at forbrugeren anvender søgemaskinerne til at finde det eksakte som personen efterspørger. Så hvis det er en brugt LP af Bob Dylan pladen Blonde on Blonde så søger man bare på disse ord på Google eller diverse andre søgemaskiner. Dette er med til at gøre hele processen meget nemmere for forbrugeren som ikke behøver selv at tænke sig frem til hvilke butikker der muligvis kunne sælge denne LP plade.

Der hvor søgemaskineoptimering kommer ind i billedet for din hjemmeside er efter den søgemaskine søgning er udført og forbrugeren får sit resultat frem. For hvornår falder han over netop din hjemmeside og ikke en af dine konkurrenter og hvor stor en indsats skal forbrugeren gøre for at købe produktet hos dig? Hvis du fremkommer på den første side af søgeresultaterne, så er dine mulighed uendeligt meget større for i det mindste at få kunden ind på din hjemmeside i forhold til hvis du befandt dig på side to. Det betyder, at alt efter hvor synlig på Google og diverse andre søgemaskiner din hjemmeside er, vil du forøge aktiviteten på din hjemmeside dramatisk, hvis du er at finde blandt de første søgeresultater på netop de søgeord som du ønsker at associeres med. Forbrugeren er blevet mere og mere utålmodig og er grundet udviklingen ikke interesseret i at vente på eller lede længe efter det rette tilbud. Så hvis du ikke er villig til at rangere højt ved hjælp af søgemaskineoptimering og dermed blive mere synlig på Google så taber du altså i det lange løb. Og det er ikke forbrugeren som taber. Nej, det er udelukkende dig, fordi at du trak dig fra kampen inden den var startet.


Ingen kommentarer

No comments yet.

Sorry, the comment form is closed at this time.