Ray-ban – skaberen af Wayfarer og Aviator

januar 30, 2014 by Jens

Ray-ban har i mange år været blandt den absolutte elite, og været en af de store aktører på solbrillemarkedet. De er dominerende, og sætter jævnligt nye standarder på markedet, som ofte har medvirket til øget fokus på kvalitetsprodukter med en høj beskyttelsesevne, som vel at mærke kan erhverves til en fordelagtig pris. De har en bagage fyldt med erfaring; en bagage, som blandt andet byder på skabelsen af Wayfarer trenden, Aviator successen og ikke mindst nogle af markedets mest solgte solbrillemodeller.

Ray-ban står bag hele Aviator konceptet, som de startede længe før mange af de nuværende konkurrenter fandtes. Ray-ban er nemlig den ældre herre på markedet, som har eksisteret i evigheder sammenlignet med de andre mærker. Alderen er dog ikke en ulempe for Ray-ban, som lever i nuet, og skaber produkter til de moderne og kvalitetsbevidste mænd og kvinder.

 

Ray-ban har et værdisæt, som de, hver gang de spytter et nye produkt ud på markedet lever op til. Der bliver under ingen omstændigheder gået på kompromis med kvaliteten, som er en af Ray-bans høje prioriteringer. Prisen er også, som oftest, yderst fornuftig på Ray-ban solbriller. Dette afhænger dog af, hvilken forhandler du køber dine solbriller hos, og hvor eksklusiv en model du er på udkig efter.

 

Den uden tvivl største succes for Ray-ban er gennembruddet for Aviator modellen, som for alvor skabte en stor forandring på markedet for solbriller. Skabelsen medførte, at fremtidige produkter havde en række værdisæt at leve op til, både hvad angår pris og kvalitet; som uden tvivl har været en stor udfordring for mange solbrillemærker. Standarderne, som i sin tid blev sat af Ray-ban i forbindelse med Aviator, er stadig dominerende på solbrillemarkedet i dag.

 

I dag er sælges der utallige Aviator og Wayfarer solbriller på verdensplan, og der kommer jævnligt nye produkter af begge solbrilletyper. I dag er Ray-ban dog, som i starten, en af de helt store og dominerende aktører på markedet. Men i takt med at nye konkurrenter opstår, må selv Ray-ban ændre interne forhold i virksomheden, for at kunne levere nye innovative, revolutionerende og uimodståelige solbriller regelmæssigt.

 

Det samme gør sig gældende for andre mærker i branchen. Der er et fokus som aldrig før på videreudvikling og innovative produkter, af høj kvalitet med en dertilhørende høj beskyttelsesevne. Ray-ban tilfører derudover deres produkter lidt ekstra prestige og luksus, som andre virksomheder ikke er i stand til at gøre, på samme måde som den ældre herre, Ray-ban.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Ingen kommentarer

No comments yet.

Sorry, the comment form is closed at this time.