Tab fedtet på inderlårene – træningsstrategien der virker

oktober 8, 2014 by jjdenmark

De 8 fejl ved fedttab på inderlår

Hvis du går, som så mange andre, og inderligt ønsker at få fjernet det irriterende fedt, som sidder og generer dig på inderlårene, så er der altså hjælp at hente. Der er en række fejl, som de fleste af os nybegyndere kan komme til at benytte os af – simpelthen fordi vi ikke er velvidende om, at det er de forkerte metoder at benytte sig af.

Eksempelvis er den første fejl punkttræning

hvori man tænker at hvis du træner et enkelt område, så taber du fedtet der – eksempelvis hvis du vil tabe fedtet på inderlårene, så er det altså ikke nok kun at træne det område på din krop. For at få en slanke lår og reduceret fedtet på inderlårene skal du altså træne hele din krop for at blive tonet, da du ikke selv kan bestemme hvorfra fedtet du træner væk forsvinder fra

For let styrketræning

Den anden fejl de fleste laver er at man tager for lidt kilo på vægtene og laver alt for mange gentagelser i øvelserne. Det giver selvfølgelig et boost til din selvtillid, at du kan lave øvelsen gentagende gange og måske endeløst – men, det er ikke optimalt, hvis du gerne vil tabe dig eller blive trimmet, og især ikke, hvis du ønsker at tabe fedtet på inderlårene. For at undgå at tage for lidt kilo på vægtene og gentage øvelsen for mange gange, kan du først prøve med nogle forskellige antal kilo og derefter kan du mærke hvor mange øvelser du kan tage, hvis du kan tage for mange skal du sætte flere kilo på. På denne måde kan du bedre effektivisere din træning og få de resultater, som du ønsker.
Den tredje fejl er at træne for mange gange, eller generelt for lang tid per gang. Dine muskler har brug for at restituere for at kunne opbygge sig selv. Det mest optimale er, at træne omkring to-tre gange om ugen, såfremt du har tilrettelagt et godt træningsprogram for dig. Ved at træne to-tre gange om ugen, kan din krop nå at restituere og opbygge muskelmassen, så du får de ønskede resultater.
Få eventuelt hjælp fra en professionel personig træner til at ligge et effektivt program.

 

Keep it simple

Den fjerde og mest kendte fejl de fleste af os laver, når vi ønsker at tabe fedtet er, at overanalysere vores træning og fremgang. Det kan blive helt forvirrende at skulle tabe fedtet på inderlårene, fordi vi overanalysere og skal spørge til råds i magasiner, internettet og folk vi kender og ikke kender, frem for at træne og derefter se resultaterne. Hvis du ingen forstand på træning har, kan du altid starte med at spørge en professionel personlig træner til råds, så der bliver tilrettelagt et program som passer ind til dine ønsker. Prisen for dette kan variere meget efter hvor meget hjælp du skal have, samt hvilken træner du spørger til råds – men det kan dog svare sig at benytte sig af en træner, som tager lidt mere for det, så du er sikker på at du kan få de ønskede resultater.

Muskelforvirring

Den femte fejl er muskelforvirring, hvori man skifter sine rutiner samt ens træningsprogrammer. Det vil dog ikke give dig nogle gode resultater, da dine muskler kun kan reagere på belastning og graden af den belastning du giver dine muskler (i form af antal kilo etc.).

Fedtforbrændingszonen

Den sjette fejl er fedtforbrændingszonen, hvor vi kun tænker på at holde pulsen på omkring 55-65%, og vi på denne måde forbrænder mere fedt, end hvis vi trænede med en højere intensitet – hvilket ikke passer. Jo lavere intensitet jo mindre antal kalorier får vi forbrændt.

Den syvende fejl er kosttilskud

Vi tager en masse forskellige kosttilskud i den tro om, at hele processen går hurtigere, hvilket ikke passer. Spis en sund og varieret kost, og træn to-tre gange ugentligt, det er den bedste løsning. Den ottende og sidste fejl er at følge råd fra fitnessmagasiner, de er ikke altid helt korrekte i deres træningsmetoder, hvorfor du skal holde dig kritisk til dem og søge hjælp hos en uddannet personlig træner.

Når du nu kender til de fejl, som de fleste af os begår, simpelthen fordi vi er uvidende om hvad rigtig træning er, kan du derefter begynde at træne, på den rigtige måde, og tabe fedtet på inderlårene. Ved at spise en sund og balanceret kost, samt at fokusere på hele kroppens sundhed og velvære frem for kun at fokusere på den enkelte kropsdel du er utilfreds med, kan du tilrettelægge et passende trænings- samt kostplan til dig, for at tabe fedtet på inderlårene. En god ide er at få en professionel til at designe det for dig, så du ikke får spist det forkerte mad og derved forsinker dine resultater fra træningen. Den bedste strategi for at tabe fedtet fra inderlårene er altså at stille fokus på de 8 områder, hvor vi typisk begår fejl – og derved undgå disse og få den krop, som du længe har ønsket dig.

Få mange flere vinkler, tips og råd om træning af lår i den store guide til slanke lår

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0 (from 0 votes)

Ingen kommentarer »

No comments yet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *