Enten det er små detaljer i designet eller til et komplet look, er marineblå en af de helt store modefarver i efterårs- og vinterkollektionen. Farven, der oprindeligt blev brugt til den engelske flådes uniformer, er blevet synonym med elegant og chik mode. De store modehuse har adopteret den stærke intense farve, der giver et mere glamourøst og chikt look end sort. Her følger et lille udvalg af mærker, der rider med på den marineblå bølge.
Betty London henvender sig til alle kvinder. Til den forførende femme fatale, til den travle kontorkvinde, der vil gøre hverdagen til et eventyr, til de dristige modekendere, der kun tænker på en ting, når det drejer sig om attitude og stil: glamour! Til disse kvinder, og alle andre, præsenterer Betty London en kollektion, der inkluderer sæsonens seneste tendenser i tilgængelig stil. Hvad enten det er til en dag på kontoret, hente børnene efter skole, en romantisk middag eller en tur i byen med vennerne, så er Betty London den ideelle ledsager til de vigtige begivenheder.
Nine West blev oprettet i 1978 af den franske modedesigner Frédéric Allard og fik navn efter mærkets oprindelige adresse: 9 West 57th Street i New York. Mærkets filosofi er tydelig: Designe modesko, der dækker alle stilarter fra det mest klassiske til det mest ekstravagante look. Succesen lod ikke vente på sig, og mærket blev hurtigt forhandlet på alle kontinenter og er i dag en standard ved alle modeshows.
Når det drejer sig om fantasi og design, kan Vans ikke lære noget af andre mærker! Deres hemmelighed er at relancere mærkets sagnomspundne modeller i versioner, der altid er anderledes og utraditionelle. Paul Van Doren skabte mærket i 1966, men det var i 1979, at det vandt den største sejr med lanceringen af slip on-modellen. Sneakers uden snørebånd, der hurtigt blev populære blandt de californiske skateboarders og BMX-kørere. Vans er i dag mere end et mærke, det er en attitude!
”Hvad nytter det at designe tøj og hvis man ikke kan røre sig i det?” Filosofien er ikke til at tage fejl af hos det legendariske mærke i børnetøj, der er blevet en reference i multigenerationnel påklædning til babyer, børn, og voksne over hele verden. Hos Petit Bateau er designet af fodtøj til glæde for børn og forældre: solidt, komfortabelt og praktisk. Fra gummistøvler til ballerinaer er det enkle og holdbare modeller til at lege i, til at vokse i.
Det tyske mærke Esprit blev grundlagt for over 40 år siden og leverer i dag til over 40 lande. Oprindeligt var kollektionerne koncentreret om tøj, men i dag tilbyder mærket ligeledes kollektioner af sko og tilbehør, i trendy stil til overkommelige priser. Fra basketstøvler til højhælede sko, fra bælter til håndtasker, er vægen lagt på komfort og kvalitet uden at glemme det moderne design til overkommelige priser. Modekvinder, der vil vise deres Esprit, vælger uden tøven dette mærke!
Om Spartoo.dk : N°1 i online-skosalg i Europa
Spartoo.dk er en del af Spartoo.com-gruppen, der blev grundlagt i 2006 og hurtigt slog igennem som førende webshop med sko, lædervarer og tøj. I dag tilbyder Spartoo over 700 mærker indenfor fashionable damesko, elegante herresko og komfortable børnesko (bl.a. New Balance, Geox, Converse, Timberland og Birkenstock). Over 30.000 modeller er tilgængelige (diskrete ballerinaer, klassiske støvler, farverige sneakers, avantgarde-pumps, varme støvletter, trendy sandaler…). Spartoo.com dækker hele Europa og er med på top 10-listen af mode-internetbutikker og firmaer med størst vækst i Europa.
- Omsætning 2012: 150 millioner euros
- Omsætning 2011: 100 millioner euros
- Omsætning 2010: 50 millioner euros
- Omsætning 2009: 30 millioner euros
- Omsætning 2008: 15 millioner euros
- Omsætning 2007: 5 millioner euros
- Over 6 millioner individuelle besøgende i december 2012 (Médiametrie, Europa)
- Top 10 blandt mode-internetbutikker efter La Redoute og 3suisses (Médiametrie, 2012)
- Top 10 blandt firmaer med størst vækst i Europa (Mediamomentum.co.uk, 2012)
- Medarbejderstab: 200 ansatte