Når moden skifter! Solbriller fra Tom Ford, D&G, Armani og Gucci

marts 17, 2012 by dodo

Det er ikke mere end få år siden, hvor moden var præget af store logoer. Det vigtigste var, at andre kunne se, hvilke mærker man bar. Det galt både de store logoer på tshirts, sweatshirts, jakker og solbriller. Det var næste “jo større des bedre” attituden som herskede, og  alle mærker fulgte den blindt!

I de seneste par år har moden vendt på en tallerken, og det har skabt nogle sjove kontraster. Selvom logoer stadigvæk er IN, så er det den mere minimalistiske og italiensk inspirerede mode, som har fået fat. Man vil stadigvæk gerne vise, at man bære en dyr mærkevarer, men nu er det hele begrænset til små logoer på brystet eller andet steds. Og det er ikke alle det er gået op for, at moden har vendt. Der er stadigvæk mange, som jagter blindt de store logoer.

Moden indenfor solbriller har fulgt den generelle mode, og det kommer tydeligt til udslag, når man kigger på de mest hypede mærker pt.

Hvor det for få år siden var D&G, og deres enorme D&G logos, som havde taget i solbrillerne, så er D&G idag blevet et meget mindre mærke, som har svært ved at få fat i en ny målgruppe. Selvom designet er forsøgt tilpasset til de nye tider, så hænger LOGO tiden åbenbart fast.

Et andet mærke, som også lider under fortiden er Armani. Ligesom med D&G, så har Armani utrolig svært ved at slippe af med LOGO fortiden, selvom mærket har gennemgået store forandringer især på design siden. Men lige lidt har det desværre hjulpet, også selvom der er kommet mange gode og spændende modeller på markedet.

Tom Ford solbriller er det nye

Der er dog mærker, som har nydt godt af de nye tider! Et af dem, som har nydt rigtig godt af dem, er Tom Ford. Tom Ford solbriller er designet med inspiration i 1960´erne og 1970´erne og tilsat moderne nytænkning. De er prydet med en fik T-detalje i guld på siderne, samt med et lille spænde på siden af stellet, som bliver glemt i håret, når man har dem på.

Det er især kombinationen af det gode old school look, og den minimalistiske stil, som har gjort Tom Ford populær. Selvom de ikke fremgår tydeligt med store logoer, så kan man nemt kende et par Tom Ford solbriller på T-detaljen.

Et mærke som har formået at følge med tiden, og tilpasse designet til nutiden er italienske Gucci. Modeverdenens største mærke har formået at tilpasse designet til de nye tider. Selvom det førhen var det kendte GG logo, som var i fokus, så har Gucci på finurligvis formået at beholde GG logoet på de nye kollektioner. Logoet er nedtonet, men sidder stadigvæk på hovedparten af modellerne. Derimod er designet kommet mere i fokus, og der er tænkt nyt og kreativt.

Det ses især på 2010 kollektionen, som er rigtig spændende og unik. Der er tilført en masse nye ideer og kræfter til kollektionen, som aldrig er set før, og det gør den ekstra meget værd!

Som ovenstående tydeligt giver udtryk for, så ændre tiderne sig, og det har store konsekvenser for nogle, mens andre formår og udnytte det til en fordel! Hvordan solbrille markedet ser ud om 5 år, kan vi kun gisne om, men en ting er sikkert, og det er, at nogle af tidens hotteste mærker næppe er IN, når vi kommer længere frem!


Ingen kommentarer »

No comments yet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *