At lede efter et reklamebureauer i kongens københavn er en ugennemsigtig størrelse, da internettet ikke just giver en fin overskuelig liste. Man kan naturligvis også klikke ind på brancheforeninge, kreativitet og kommunikation, som har en god liste over de store reklamebureauer.
Bureaubureau.dk er ønsket om at samle bureauerne i en søgetjeneste, hvor man kan søge præcis det bureau, der passer den situation man står i som virksomhed. Der findes ikke 2 ens bureauer og der heller ikke et orakel, der kan finde det mest rigtige bureau til dig. Det er nemlig kun dig, der kan afgøre om et bureau passer til det arbejde du skal have udført. Og så er det ligemeget om det er et mediebureau, mobilbureau eller hvilket andet prædukat du ønsker at sætte på.
Bureauerne begår ofte den fejl, at de siger, at de kan det hele. Desværre bliver de ikke specialister af den grund. I sidste ende går det ud over dig. Alle erfaringer viser, at de små og strømlinede bureauer, især de digitale er mere effektskabende og specialiserede end full service bureauerne. Hellere lille og årvågen end kæmpe og slatten kan man vel sige, for at krydre det gamle ordsprog med lidt nye termer.
Der skal du tidlige i dialogerne med bureauerne finde ud af med dig selv, om du ønsker et bureau til det hele eller flere små bureauer, som tager sig af hver deres boldgade.
Brug af underleverandører, subcontracting..
Er også en mulighed og så lade det store bureau finde den rette underleverandør, så du slipper for hele besværet. Bare husk på at med alt her i livet, så sparer du penge, hvis du selv vil gøre arbejdet. Men hvis du ikke er skarp på feltet og ikke kan vurdere bureauerne, så kan du med fordel lade andre håndtere dette.
Pas på at reklamebureauer ikke leverer dig en kampagne, som kræver at du gentagne gange skal tilbage til reklamebureauet for at få lavet ændringer, som passer med årstiden, kampagner osv. Det bliver ret hurtigt en fordyrende situation du havner i og en rigtig solid gevinst for bureauet. Og slankekure for tegnedrenge er ikke en sport du ønsker at deltage i uden et veltjent formål.
Skal du vælge et digitalt bureau eller et traditionelt reklamebureau?
De digitale bureauer er klar bedre til at tænke webbet og leverer i sidste ende et mere solid håndværk end reklamebureauerne. Mange små vigtige detaljer kan blive glemt, hvis reklamebureauet ikke har den viden der skal til og ikke mindst erfaring fra tidligere projekter. Det kan være at dit website ikke er optimeret til en browser eller ikke er præsentativt på tablet og mobile.
God jagt efter det helt rette bureau.