Rengøringsråd og tips.

april 16, 2013 by Sam

Opstart.

Går du med tankerne om at starte som selvstændig inde for service branchen. Eller ønsker du nogle tips eller råd fra en professionel. Så synes jeg du skulle følge denne blog, den vil løbende blive opdateret med det nyeste inde for branchen, hvad angår nye metoder, eller værktøjer og udstyr.

Den følger alt inde for rengøring og vinduespudser branchen. Der er blandt andet et indlæg angående opstart, som kan hjælpe dig meget i opstarten, bla hvilke faldgrupper der er, og hvad du skal regne med og bruge i opstartsfasen. Mange laver den fejl ikke og sætte sig ordentligt ind i tingene, de bliver overrasket over hvilke starts omkostninger der er. men hvis du læser lidt på bloggen, så vil du være godt forberedt, så du ikke bliver overrasket over uforudsigellige regninger, og dermed slipper du for at være den næste der går konkurs. Rengørings branchen, er den branche med flest konkurser hvert år i følge skat.

Råd.

Mit råd til dig er at starte stille og roligt, du har ikke travlt med at vokse, hvis du invester for meget, kan det hurtigt gå galt for dig, i stedet for at købe en sprit ny bil, så kunne feks starte med en brugt bil, man kan finde mange guleplade eller papagøje plade biler som er i ok stand til  fornuftige penge. Angående udstyr, der vil jeg helt klart anbefale og købe kvalitets udstyr, frem for noget billigt bras fra netto og den dur. Men igen køb kun hvad du har brug for i opstarten, lad vær med at købe vaskemaskiner og rengøringsvogne før du har opgaverne til det. Næste vigtige punkt er at kører med fornuftige priser, begynder du og dumpe priserne, så får du måske mere og lave, men tilgengæld tjener du mindre, og du vil i længden ikke kunne overleve på det, når du først har sat prisen for lavt, bliver det meget svært og få prisen op igen, så det er vigtigt at du sætter prisen så rigtigt som muligt, selv om det kan være svært i starten, og man bare er desperat efter kunder.

Kontrakter.

Husk og lav kontrakter med dine kunder så du har alt på papir hvis der skulle opstå problemmer, på den måde har du også sikkerhed for opgaven i en periode, så du ikke fra den ene dag til næste lige pludselig står uden en kunde som du måske har investeret en del penge i. Det forudsætter selvfølig at du ikke selv misvelligeholder din del af kontrakten.

Det var en lille smule, men du skal selvfølig være velkommen til og følge os på freeedom.dk

 


Ingen kommentarer »

No comments yet.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *